Kommun- och Regiondagar 2015

Sven Eriksongymnasiet, Borås 21-22 november
VÄLKOMMEN!

Helgen 21-22 november samlas ca 300 miljöpartister från Västra Götaland, Värmland, Jönköpings län och Kronoberg i Borås för att mötas, samtala och lyssna på mer än 30 tal och seminarier. Vi får träffa vår gröna Kultur- och demokratiminister Alice Bah Kunkhe, tre av våra EU-parlamentariker, sju av våra riksdagsledamöter och många fler. Hela programmet hittar här.

Anmäl dig genom att fylla i anmälningsformuläretOm du inte har möjlighet att fylla i formuläret kan du ringa till kansliet på 0521-12919 så tar vi emot din anmälan. Kommun- och regiondagarna har ingen deltagaravgift!

PRAKTISK INFORMATION

Lokaler
Vi kommer att hålla till på Sven Erikssongymnasiet, strax intill Borås Resecentrum och Centralstation. Från skolan är det gångavstånd till restaurang och hotell, karta över dessa platser kan du hitta här

Det är inte tillåtet att parkera på skolgården, istället hänvisas till närliggande parkeringar. Undantag kan göras för dig med funktionshinder, kontakta i så fall kansliet i god tid i förväg så att vi kan ordna parkeringstillstånd.

Det är möjligt att ta sig in i lokalerna med rullstol. I aulan, där flera av talen och seminarierna kommer att hållas, finns hörslinga. Har du övriga frågor om tillgänglighet, kontakta kansliet.

Måltider
Vi bjuder på enklare fika mellan seminarierna. Lunch ordnar du själv genom det ordinarie lunchutbudet i Borås. På lördag kväll finns möjlighet att anmäla sig till en gemensam middag på Grand Hotell (sista anmälningsdag 8 november). Du anmäler dig till denna när du anmäler dig till helgen, eller i efterhand genom att ringa (0521-12919) eller mejla (vastra.gotaland@mp.se) kansliet. Middagen kostar 225 kr men betalas i flera fall av kommunavdelningen, kolla med ordförande i din kommun om du är osäker på vad som gäller för dig.

Övernattning
För dig som vill övernatta i Borås erbjuder vi möjlighet att boka boende till ett förmånligt pris i olika prisklasser. Det enklaste är golvförläggning på skolan för 35 kr, därutöver finns ett flertal olika hotellalternativ från 333 kr till 895 kr.

Gratis boende till avdelningar med små resurser
MP Västra Götaland erbjuder sina kommunavdelningar med ett årligt partistöd lägre än 20’000 kr gratis hotellövernattning för en person per avdelning. Kontakta kansliet för att ta del av erbjudandet. Om er avdelning har högre partistöd men ändå anser att ni behöver detta stöd, skicka en motivering till kansliet så återkommer vi med ett beslut.

Barnpassning
Vi kommer att erbjuda möjlighet till barnpassning under helgen för att även du med småbarn ska kunna delta. Barnpassning kommer finnas tillgänglig för blöjfria barn i åldrarna 3-12 år under lördagen 10.15-18.45 samt söndagen kl 09.00-15.00. Under lunchpauserna tar du som förälder hand om ditt/dina barn.

Resa till Borås
Vi anordnar bussresor till Borås i samarbete med MP Fyrbodal och MP VG Västra. För dig som deltagare är resan helt gratis. De två bussarna har preliminärt följande sträckningar:
Buss 1; (Karlstad-)Åmål-Mellerud-Vänersborg-Trollhättan-Alingsås
Buss 2; Strömstad-Tanumshede-Munkedal-Uddevalla-Stenungsund-Kungälv
Du anmäler dig till bussresan när du anmäler dig till helgen, eller i efterhand genom att ringa (0521-12919) eller mejla (vastra.gotaland@mp.se) kansliet. Exakta restider meddelas till de som anmält sig senast en vecka i förväg.

För dig som inte bor längs med bussarnas sträckning finns möjlighet att i efterhand få ersättning för resekostnaden, upp till 300 kr. Detta gäller enbart för medlemmar i Västra Götaland.

Kommun- och regiondagarna är ett samarbete mellan Miljöpartiet de Gröna, Studieförbundet Vuxenskolan och Gröna gruppen i Europaparlamentet.