Kommun- och regiondagar 2013 i Borås

Förslag på boenden

MP Bohusläns buss till KR-dagarna

Information till anmälda deltagare

I höst arrangerar MP Riks inte några Kommun- och landstingsdagar utan satsar istället på att få så många medlemmar som möjligt att delta i den utökade kongressen i Göteborg under våren 2014.

Med anledning av detta har MP Västra Götaland beslutat att erbjuda en regional helg fylld av seminarier, föreläsningar och workshops.

Datumen för dessa Kommun- och regiondagar är 21-22 september och platsen är Borås, närmare bestämt Sven Eriksonsgymnasiet, tre minuters promenad från Borås station och resecentrum.

Huvudteman för helgen är kommunpolitik och val 2014.

Bland de medverkande återfinns bland andra Lise Nordin, Pär Holmgren, Åsa Romson, Birgitta Losman, Anders Wallner, Maria Ferm och Tina Ehn. Det fullständiga programmet uppdateras kontinuerligt under sommaren, den senaste versionen hittar du här.

Ett webbformulär för anmälan hittar du här. Deltagandet är kostnadsfritt men anmälan är viktig för att kunna optimera föreläsningslokaler, kaffe mm. Deltagarna ordnar själva med mat och boendePå lördagskvällen kan man anmäla sig till en gemensam vegetarisk buffé till självkostnadspris (140 kr). Sista anmälningsdag till middagen är 15 september. Efter detta datum kan man heller inte avboka middagen utan får stå för kostnaden. Möjlighet till gratis golvlogi i skolsal kommer att finnas och även barnpassning under dagarna.

MP-medlemmar i Västra Götaland kan ansöka om reseersättning från MP VG, instruktion och blankett för detta hittar du här

KR-dagarna arrangeras i samverkan med Grön Ungdom Väst och Studieförbundet Vuxenskolan.

Om du har några frågor, kontakta Fredrik Meuller på MP VGs kansli (fredrik.meuller@mp.se eller 0702-545081). Här kan du även anmäla dig via telefon om du saknar tillgång till internet.

Varmt välkomna till Borås.