MP VGs Almedalsresa 2014

Dessvärre är resan redan fulltecknad för 2014. Om du vill sätta upp dig på en reservlista, vänligen fyll i webbformuläret under nedanstående länk så tar vi kontakt om det skulle bli några platser tillgängliga.

Inbjudan

Snart är det sommar igen, och valåret 2014 bjuder på en alldeles särskilt spännande upplaga av politikerveckan i Almedalen. Traditionsenligt anordnar MP Västra Götaland en bussresa till denna fest för oss som gillar politik och samhällsfrågor. Datum för årets resa är
söndag 29 juni-fredag 4 juli med Miljöpartiets dag onsdag 2 juli som höjdpunkt.

Precis som förra året bor vi i små enkla men trevliga Bed and Breakfast-stugor/rum i Kneippbyn, ca 3 km från hamnen i Visby. Läs mer om Kneippbyn på www.kneippbyn.se.

Kostnaden för resan blir något lägre än förra året beroende på ny prissättning hos Kneippbyn och ett lite enklare boende i 3-personersrummen. Priset i de olika boendealternativen blir:

2-personersstuga, 3500 kr per person
3-personersrum, 3000 kr per person

I priset ingår bussresa, färja, fem övernattningar inkl lakan, handduk och frukost på Kneippbyn restaurang. För att inte nämna alla seminarier och föreläsningar, i somras var det inte mindre än 2200 olika evenemang, alla kostnadsfria.

Bussen hämtar upp folk i Herrljunga, Alingsås, Göteborg, Borås och Ulricehamn (ev fler platser efter önskemål) innan vi styr kosan mot Oskarshamn och färjan till Gotland.

Fram t o m 1 mars har medlemmar i MP Västra Götaland och deras anhöriga förtur till platserna, därefter öppnar vi bussen även för andra resenärer för att fylla bussen så mycket som möjligt och därmed hålla nere kostnaden per person.

Anmälan sker via ett webbformulär här på MP VGs medlemswebb. Om du har frågor kring resan, kontakta Fredrik Meuller på MP VGs kansli (fredrik.meuller@mp.se eller 0702-545081). Om man vill veta lite mer om vad en Almedalsresa med MP VG-bussen kan innebära och vilka erfarenheter man kan få med sig hem så har ni möjlighet att kontakta Johan Söderpalm, mångårig Almedalsbesökare och MP-medlem (ahritah@hotmail.com eller 0704-733220) för informa- och inspiration.

En anmälningsavgift på 500 kr betalas i samband med att man anmäler sig, resterande belopp betalas in senast 17 maj. Betalning sker till MP VGs plusgiro som är 124 05 33-8. Märk betalningen med ”Almedalen 2014” samt för- och efternamn på den/dem betalningen gäller för. Anmälan är bindande.

Välkomna att följa med till Almedalen 2014.